Stop stereotypom! + Kto wygrał pocztówkę?

21:30


Ej, patrz! Widzisz tamtego chłopaka? Wczoraj SŁUCHAŁ ROCKA, na pewno JEST SATANISTĄ. A ta dziewczyna z drugiego piętra to GŁUPIA BLONDYNKA. Czemu? Bo przefarbowała się na BLOND w zeszłym tygodniu. W dodatku jej babcia to pewnie stary MOHER, a jej chłopak to ĆPUN, bo SŁUCHA REGGAE. Nie wierzę, on to chyba z KRYMINAŁU WYSZEDŁ, bo ma tak WYTATUOWANĄ rękę. I tak lepiej taki niegrzeczny chłopiec, niż ten KUJON od nas z klasy. KUJONY zawsze są NUDNI.

SERIO?!

Nie wierzę, ludzie! Że nie wymyślili jeszcze szczepionki na chorobę cywilizacyjną, którą stały się stereotypy. Zacznijmy może od tego, że na własnej skórze przekonałam się jak bardzo stereotypy są fałszywe. 
Tak jak nie powinniśmy oceniać książki po okładce, to samo powinno tyczyć się oceniania ludzi. Mamy XXI wiek. Nałożyło się tutaj jednocześnie wiele subkultur, religii, gatunków filmów i muzyki. Jest tak wiele ubrań, że każdy człowiek na świecie mógłby wyglądać inaczej. Każdy ma prawo do kreowania własnego wizerunku i osobowości, a druga osoba nie powinna wchodzić w to z butami i osądzać z góry. 
Stereotypy są tworzone przez ludzi i ich doświadczenia życiowe. Bo skoro przynajmniej dwa razy spotkał nieinteligentną blondynkę sądzi, że każda taka musi być. Człowiek jest na tyle głupi, że podąża za stadem. Bo inni to ja też. 
Nie kartkujmy ludzi na lepszych i gorszych, póki nie poznamy ich do końca. Zapewniam was, że czasem z osobą, która ma inny światopogląd na świat niż wy sami też da się dogadać. 

Nie krzywdźmy innych ludzi fałszywymi oskarżeniami. Nie pozwól, by tak Cię pisali, jak Cię widzą, a Ty nie rób tego samego drugiej osobie. 












Bluza: H&M
Spodenki: Reserved
Buty: Nike Air Force One
Zdjęcia: Mój chłopak - Michał
To już ostatnie zdjęcia robione telefonem! :)


PODZIĘKOWANIA + WYNIKI
Korzystając z okazji chciałabym podziękować wszystkim uczestnikom, którzy brali udział w akcji "W poszukiwaniu szczęścia". Wszystkie wasze posty były naprawdę bardzo cudowne. Każdy post sprawił, że na mojej (i zapewniam was, że nie tylko) twarzy pojawił się uśmiech. 
Miała wygrać tylko jedna osoba, a pocztówki kupiłam aż trzy! 
Pierwsze miejsce zajęła Justyna z http://justynasmagala.blogspot.com/ Jej post mnie oczarował. Oryginalny, a zarazem przejrzysty tekst, który wywołał najwięcej powodów do uśmiechu na mojej twarzy. 
Drugie miejsce, a więc drugi post, który mnie rozweselił należał do Oli z http://flawlessgold.blogspot.com/ Przecudny. Urzekł mnie od samego początku. Czytałam go wiele razy! :)
Trzecie miejsce należy do Jadwigi z https://bibliotekazajeczanora.blogspot.com Dałaś mi ogrom motywacji i inspiracji gdzie mogę szukać szczęścia.  Super, że odnalazłaś je w muzyce, którą sama tworzysz. ;) 

Dziękuję i gratuluję również pozostałym uczestnikom, których posty były również bardzo przyjemne do czytania, jak i zwycięzców! 
Dziękuję:

Z tego miejsca pragnę podziękować każdemu z was! Pamiętajcie: szczęścia nie da się kupić! :)



You Might Also Like

54 komentarzy

  1. Zapomniałaś o "Prowadzi bloga? Pewnie szuka atencji".
    Osobiście śmieje się z takich stereotypów, gdyż zazwyczaj nie mają nic wspólnego z prawdą :)

    http://tiffuu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. No niestety jest tak, że ludzie najchętniej kierują się stereotypami, mimo że nawet mówią otwarcie, że tak nie jest. Bo tak jest najłatwiej, osądzić kogoś tak jak to robią inni, bez wyrobienia sobie własnego zdania. Sama wiem, jak to jest być osądzoną przez kogoś, bez żadnego powodu. Mimo że nic nie zrobiłam to plotki i stereotypy rządzą ludźmi. Masz rację, szkoda że nie wynaleźli jeszcze na to szczepionki.. Pozdrawiam ;) Tak Po Prostu BLOG [klik]

    OdpowiedzUsuń
  3. O tym samym pislaam post-o stereoptypach! Bo przeciez każdy chlopak w rurkach to gej,dobrze uczaca sie dziewczyna to kujonka a wytatuowana osoba to kryminalistka. Nienawidze stereoptypow! Swietny post! Pozdrawiam! :)
    wiktoria-kozlowicz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmmm. Zdaje mi się, że stareotypy powoli przechodzą w niepamięć (co nie oznacza, że funkcjonują) Dzisiaj jest częściej promowana indywidualność więc takie jednostki z kolei mają łatwiej.
    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com
    super post i świetne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Stereotypy są okropne. Bardzo często potrafią ludziom zniszczyć życie! I chyba zawsze są niesprawiedliwe. Powinniśmy kierować się własnym myśleniem, a nie stereotypami. Piękne zdjęcia! :)

    Zapraszam do mnie na nowy post: https://z-igly-widly.blogspot.com/

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Stereotypy zawsze będą. Ludzie po prostu mają taką mentalność. Znają kogoś pobieżnie, a mają o nim zdanie tak duże jakby znali się z drugą osobą całe życie.
    Do mnie na początku szkoły średniej przylgnęła łatka tzw. no life, bo było wiadome wszystkim, że lubię gry komputerowe i to mnie kręci, ale po jakimś czasie zobaczyli, że nie jestem aż tak wyalienowana i potrafię rozmawiać na wiele tematów. Po prostu to olałam i czekałam, aż sami to zrozumieją.
    Pozdro.
    http://dziennikidestiny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy blog,ale polecam ci,zebyś szukala wlasnej drogi w blogowaniu i nie kierowała się zdaniem innych. Wszystkie blogerki lifestyle i modowe są nudne i takie same. Często mają białe blogi...twój tez taki jest:) Moze skomponujesz własny design i to,co podoba ci się naprawde,nie podązajac za modą?
    Pozdrawiam
    www.japonskiwachlarz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgodzę się z Tobą i cieszę się, że piszesz ot takich rzeczach, gdyż są one bardzo ważne. Na szczęście stereotypów jest już coraz mniej. Pozdrawiam :)
    http://gloryhaul.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Stereotypy rządzą światem, ale na szczęście nowe pokolenie stopniowo się ich wypierama. Ciekawy post, skłaniający do refleksji :) Fajne zdjęcia, szkoda, że nie pokazujesz zbyt często twarzy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dobry post, stereotypy niestety jeszcze istnieją...

    Pozdrawiam, panisarencja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo mądrze napisane! To o ,,głupiej,, blondynce jest serio żałosne :D Hehe ^^ Gratulację dla osób, które wygrały pocztówkę ;) Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie zachowania są typowe dla gimnazjum / liceum. Ja wyrosłam z tego, z obgadywania i oceniania. Do tego trzeba dojrzeć moim zdaniem.

    http://pa2ul.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Stereotypy są i zawsze będą. Znajdzie się zawsze jeden śmiałek, który będzie miał za dużo do powiedzenia. Tego nie wyplenisz...

    http://turqusowa.blogspot.com/2016/08/wspopraca-z-zaful.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Całkowicie się z Tobą zgadzam, nie można oceniać książki po okładce, a najpierw lepiej kogoś poznać, bo możemy zranić daną osobę.
    http://pogusiowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. fajny temat poruszyłaś . To prawda ludzie często jedni drugich oceniają i to nie jest w porządku ;/
    ładne zdjęcia :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja nienawidzę stereotypów :)
    Gratuluję wygranym!

    OdpowiedzUsuń
  17. Zgadzam się, bardzo często ulegamy stereotypom, ale no niestety, taka jest nasza ludzka natura, tak samo jak to, że jesteśmy ciekawi, zawistni, waleczni, uważam, że te cechy pozostały nam z czasów kiedy musieliśmy walczyć by przeżyć. Jednak każdy z nas ma wpływ na to czy da sobie pstryczka w nos kiedy zobaczy że natura bierze górę, czy powie o tym głośno, z dumą :)

    roksanakalinowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. dla mnie stereotypy są głupie, bezsensowne i w ogóle nie zwracam na nie uwagi - bo to głupota. ocenianie w taki sposób jest powierzchowne :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Stereotypy zawsze będą. Niestety.. dla mnie to głupota.. bardzo ładnie opsiany post! I śliczne zdjecia! Buciki - kozackie ;* . BUZIOLE :*

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny życiowy post! Naprawdę wszystko tutaj ujęłaś. Nic dodać nic ująć. Jesteś naprawdę dobra w tematycznych postach! Oby takich więcej ;)

    killa-killaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Super post super zdjęcia
    Pozdrawiam :))

    http://true-life-from-me.blogspot.com/2016/08/wycieczka-do.html#more

    OdpowiedzUsuń
  22. Ahhh te stereotypy, niejednokrotnie spotkałam się z tym o blondynkach ponieważ sama nią jestem, jestem sceptycznie nastawiona do takich ludzi i bardzo cieszę się, że wypowiedziałaś się na ten temat ;) Miło się czyta normalnych ludzi. Piękne miejsce na zdjęcia :) slaguu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Podałaś idealne przykłady jeśli chodzi o stereotypy. Nienawidzę jak ktoś ocenia kogoś z góry :/!

    Gratulacje dla zwycięzców.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ehh no niestety zawsze znajdzie sie taka osoba która bedzie kierować się stereotypami ale mądrzy ludzie nie oceniają książki po okładce :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Fajnie nazwałaś stereotypy chorobą cywilizacyjną. To właściwie bardzo trafne określenie, bo rzeczywiście, ludzie w tych czasach za bardzo kierują się jakimś ogólnym pojęciem o danym zjawisku lub cesze. Nie lubię tego bardzo i coraz częściej przekonuję się, że to teorie wyssane z palca i ludzie, którzy według stereotypów powinni zachowywać się w jakiś sposób, tak naprawdę są zupełnie inni! Także nie wiem, kto w te bzdury wierzy!

    claudine-bloog.blogspot.com --> MÓJ BLOG
    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  26. ja nie wierzę w stereotypy :)
    gratuluję zwycięzcom!
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Tak jak ty, również i ja poznałam na własnej skórze stereotyp "głupiej blondynki". Poważnie nic przyjemnego. Moim zdaniem wszyscy powinni stawiać się na równi.
    Pozdrawiam
    Aldrazek

    OdpowiedzUsuń
  28. Fajna akcja! gratulacje zwyciezcom :P

    OdpowiedzUsuń
  29. Masz racje! Jak ja nienawidzę stereotypów. Bardzo często właśnie ci ''źli wytatuowani chłopcy'' są dużo lepsi od tych ''cichych i miłych''. Jak można w ogóle oceniać kogoś po kolorze włosów? Ludzie są coraz głupsi... śliczne zdjęcia♥
    jestem-folta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Niestety ludzię bardzo często kierują się stereotypami.
    Ale to tak nie działa. Gdy byłam młodsza wszyscy myśleli, że taka grzeczna i cicha dziewczyna nie moze słuchać rapu przeklinać. Jednak byli w dużym błedzie. Sliczne zdjęcia. http://spam2506.blogspot.com/2016/08/szansa.html

    OdpowiedzUsuń
  31. Ooo jak ja czegoś takiego nie trawię! Chodząc do gimnazjum bardzo fascynowałam sie ciężkimi brzmieniami i słuchałam praktycznie tylko rocka i metalu. Lubiłam też ubierać się na czarno. Mój styl był specyficzny, nie podobały mi się glany. Ubierałam się tylko w ciemnych kolorach, lecz w sukienki, spódniczki. Wyglądałam bardzo kobieco. Spotkałam się niestety z komentarzami, których przytaczać tu nie będę. Ludzie to naprawdę mogliby się hamować....

    OdpowiedzUsuń
  32. Taki mamy wiek. Ludzie oceniają kogoś chociaż go nie znają.. Nie da się tego zmienić, nawet szczepionka nie dałaby rady. Tacy już są ludzie.

    two-faces-clare.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Super blog, fajnie mi się czyta twoje posty :)
    Czekam na więcej!

    Zapraszam do mnie :3
    https://mywoonderlaand.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Żeby to raz spotkałam się z takimi oskarżeniami... Na takie rzeczy nie trzeba zwracać uwagi- a jak już to dogryźć tak aby tego kogoś zatkało. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  35. Ughh nienawidzę stereotypów!...
    blogerkaphoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Nie cierpię myślenia stereotypami... nic to ludziom nie daje a i tak oceniają bez podstawianie :/

    Zapraszam do siebie :) http://livetourevel.blogspot.com/2016/08/suszyc-czy-nie.html

    OdpowiedzUsuń
  37. Najgorsze, co może być to chyba właśnie takie skrzywdzenie drugiego człowieka...
    http://dziewczyna-intelektu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Właśnie tak! Kierowanie się stereotypami to jedna z najgorszych rzeczy, której nauczył się człowiek :)

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  39. Niestety stereotypów nie przeskoczymy, były, są i będą! Możemy jedynie z tym walczyć we własnym środowisku i starać się kreować rzeczywistość na lepszą.
    Ja niedawno przefarbowałam się na blond i od własnego rodzeństwa usłyszałam, że teraz stałam się głupią blondynką i tak będą mnie postrzegać inni. Myślę, że nie należy się wstydzić i przejmować takimi uwagami, ważne że my sami wiemy co mamy w głowie. To reszta powinna się wstydzić tym, że jest nie tolerancyjna i że daje się ponieść głupocie jaką szerzą pozostali.
    Pozdrawiam, KINGA na Wieszaku ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. Dla mnie również stereotypy na nie !

    OBSERWUJĘ, ZAPRASZAM DO MNIE ! http://pomidorova.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Nienawidzę stereotypów. Tak się teraz zastanawiam, kto je w ogóle wymyśla?!
    kinga-wajman.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Super blog :) Obserwuje naprawdę piękny design zapraszam do sb https://pamietniknastolatkiwedlugwiki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  43. Stereotypu są masakryczne ;)

    WYGRAJ PROMOCJE TWOJEGO BLOGA NA MIESIĄC ♥

    Kinga Dobrowolska–blog
    Zapraszam kochani ♥

    OdpowiedzUsuń
  44. świetny post mega :D pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  45. Super wpis <3 Pozdrawiam! http://styleofnikki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  46. Nienawidzę stereotypów! Kierowanie się nimi to jedna z najgorszych rzeczy, których nauczył się człowiek

    OdpowiedzUsuń
  47. W obecnych czasach niestety cały czas musimy walczyć ze stereotypami. Mam wrażenie, że to już się nigdy nie zmieni. Tatuaż, blond, reagge, starosc- tak, jak napisalas dla ludzi to wszystko już coś znaczy. Przykre, ale prawdziwe. Niestety :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Mi się wydaje, że świat idzie w coraz gorszą stronę... i uważam, że nie będzie lepiej :(

    https://gorzela-makeup.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  49. Śmieszą mnie takie stereotypy. ;)
    http://mateslifex.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  50. Mądrze napisane, ale niestety często ludzie patrzą stereotypowo i trudno z tym wygrać. Po prostu tacy już jesteśmy stworzeni ;)

    Jill

    OdpowiedzUsuń
  51. Bardzo mądry post doskonale pasujący do tego co dzieje się wokół nas, mało kto potrafi pisać tak jak ty, powodzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  52. Zgadzam się z Tobą w 100%, ja to już do klasy maturalnej idę, więc kończe edukacje :) Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń

Agata Jankowska - wszelkie prawa zastrzeżone. Obsługiwane przez usługę Blogger.