Rok szkolny- czyli jak wrócić i nie zwariować!

18:00





Wstałam dzisiaj jak zwykle. No może nie zupełnie, bo obudziłam się dużo wcześniej. Spojrzałam na kalendarz, a tu 1 września. Przeraziła mnie ta myśl. Przerażała już długo, długo wcześniej. Tak, to właśnie dzisiaj odwiedziłam szkołę w stroju galowym. Po dwumiesięcznej przerwie stanęłam w progu mojej klasy. Spotkałam znajomych, nauczycieli i poznałam nowych ludzi... 


Powrót do tej rutyny kojarzy się z horrorem, ale chcę przedstawić wam parę rad, dzięki którym MOIM ZDANIEM uda się to wszystko przetrwać. 


Po pierwsze- UCZ SIĘ! 

Tak, zaczęłam z grubej rury. Systematyczność i wnikliwość przyniesie nam duże korzyści. Nauczyciele zazwyczaj pytają tych, co się nie starają. Bądź przygotowany na każde zajęcia. To Ci na pewno ułatwi przetrwanie w szkole. 


Zajęcia pozalekcyjne nie gryzą!

Udział w kółku teatralnym, redagowanie gazetki szkolnej, działalność w samorządzie szkolnym czy nawet zawody sportowe- to nie tylko wypełnienie czasu. Dzięki temu nabierzemy inicjatywy do działania, zapunktujemy u nauczycieli i rodziców. Być może odkryjemy lub udoskonalimy swoje talenty? A przede wszystkim, coś co liczy się dla każdego z nas- cenne, niezastąpione usprawiedliwienie nieobecności na lekcjach, ha! :) 


Nauka nie na przymus!

 Zawsze wybieram swoje ulubione przedmioty i dokształcam się właśnie w ich kierunku. Czytam czasopisma i literaturę uzupełniającą. Może nie wszystko zapamiętam, ale na pewno coś w głowie zostanie! :) 


Nauczyciel też człowiek, pomylić się może!

Sama wiem z doświadczenia, jak ciężko czasem nie powiedzieć nauczycielowi parę słów za dużo. Możemy mieć miliony argumentów na koncie, perspektywę świetnego życia i przede wszystkim rację, ale nie warto się z nimi kłócić. Nie wygra się. Czym prędzej zrozumiemy, że to nauczyciel ma władze w szkole. Poza ty, po co Ci to? Żyj z nimi w zgodzie, a na pewno na koniec roku dostaniesz słuszną nagrodę... ;) 


Lepsze zero niż jedynka! 

Jeżeli wiesz, że ze sprawdzianu dostaniesz jedynkę, to po prostu na niego nie idź. Takie "zero" może być zamienione na każdą inną, lepszą ocenę, a nie jedynkę. 
W tym roku planuję umieć zawsze na co najmniej trzy, lub nie umieć i podejść do tego w następnym terminie. Pamiętajmy- wszystko co robimy w szkole, robimy dla siebie. Nie przejmujmy się, że nasza mama czy tata na wywiadówce zobaczą takie "zero" w wykazie ocen. 


Pierwsza ławka wcale nie gryzie! 

Nie wiem, czemu ludzie zwykle boją się pierwszych ławek? Przecież to niesie takie ogromne korzyści! Po pierwsze, zawsze wiesz co się dzieje na lekcji. Po drugie- nic Cię nie rozprasza, a po trzecie- pozwoli Ci to zyskać opinię prymusa wśród nauczycieli. Nie martw się, że koledzy i koleżanki z klasy będą Cię mieli za kujona. W następnym punkcie przedstawię Ci sposób, abyś na pewno zyskał sympatię klasy. :) 


Charyzma jest ważna! 

Ludzie w klasie zawsze szukają lidera. Kogoś o mocnym charakterze, potrafiącego się wypowiedzieć i walczyć o swoje. Jesteś taką osobą? To świetnie! Istnieje duże prawdopodobieństwo, że dasz sobie radę z negocjowaniem spraw na rzecz klasy. Nie dość, że dla nauczycieli staniesz się kimś z charakterem, to jeszcze ilekroć byś się nie wypowiedział- klasa zawsze stanie po Twojej stronie. To na prawdę może się przydać, zwłaszcza wtedy, gdy powinie Ci się noga. Każdemu się zdarza, prawda? :) 









Nie przywrócę wakacji, nie potrafię tego zrobić. Nie jestem żadną wróżką. Nie zajmuję się magią. Nie uczę się też w Hogwarcie, ale wiem jedno- za 10 miesięcy ZNÓW BĘDĄ WAKACJE! :)

You Might Also Like

10 komentarzy

  1. Świetne rady i wskazówki!
    Zajęcia pozalekcyjne - jestem zdecydowanie na tak! Warto rozwijać swoje pasje, jakieś hobby poza szkołą, bo nie wiadomo, co nam się w życiu może przecież przydać! A wszystko kształci.
    Pozdrawiam! :*
    +dziękuję za nominację do LBA, wcześniej nie mogłam jej wykonać i zrobiłam ją właśnie dzisiaj
    Zapraszam do przeczytania i ewentualnego skomentowania/zaobserwowania
    Dobranoc ;)
    http://stylowka4u.blogspot.com/2015/09/29-honey-oh-sugar-sugar-you-are-my.html

    OdpowiedzUsuń
  2. hoho ja dopeiro za miesiac do skzoły :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super rady. Duzo mi pomogly. Bardzo fajne fotki.

    Wpadnij do mnie mój blog. Klik!

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciała bym wrócić chociażby do 3 klasy liceum...Na pewno pokierowała bym wszystko inaczej niż jest. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super Rady! Korzystam z rady nt. Sprawdzianów ''1'' i ''0'' , oraz z pierwszych ławek...
    Zapraszam do mnie :*
    www.najmlodszazlenikow1403.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno zajrzę! ;)
      Cieszę się, że ktoś korzysta z moich rad! ;d

      Usuń

Agata Jankowska - wszelkie prawa zastrzeżone. Obsługiwane przez usługę Blogger.