PRAY FOR PARIS

21:49




Miałam napisać dzisiaj o przyjaźni, miałam napisać o sposobach na naukę. Rutynie, w którą popadłam. Jednak napisze o Francji. O całej akcji, którą tłumaczy się jako "Módlmy się za Paryż". Nie mogę tego pominąć i udawać, że nic się nie stało. Nie potrafię mówić, że to mnie nie dotyczy... 

Nie, nie oglądam wiadomości i rzadko kiedy zwracam uwagę na to co dzieje się na świecie. O uchodźcach słyszałam wiele. Przecież to głośna sprawa, ale zupełnie mi obca i obojętna. Mówią o tym w domu przy stole, w szkołach na WOS'ie, historii i czasem polskim. Mimo tego ja cały czas żyłam w przekonaniu, że "takie coś" mnie nie dotyczy. Przecież nie mam z tym nic wspólnego. 



This is an attack not just on Paris, it's an attack not just on the people of France, but this is an attack on all of humanity and the universal values that we share. 
                                                                                                                          Barack Obama

To nie tylko atak na Paryż, to nie tylko atak na Francuzów,  to atak na całą ludzkość i wartości, które wyznajemy. 
                                                                                                                          Barack Obama


Jak zapewne większość z was wie 13 listopada terroryści zaatakowali w sześciu różnych punktach stolicy Francji. Byli dobrze zorganizowani, a działali tylko w trzy osoby. Łącznie zginęło 129 osób. Nie do pomyślenia, prawda? Francja jest pięknym krajem. Podobała mi się od zawsze i znajduje się na liście państw i miejsc, które chcę zobaczyć. Kiedy myślę o tym, że parę dni temu ten ciepły klimacik zmienił się w istne piekło, w którym zginęło aż tyle niewinnych osób to chce mi się płakać. Nie chcę wnikać co było powodem, bo na takie sytuacje nie ma usprawiedliwienia. Takiej rzezi jak w tamten dzień nie zrobił by człowiek. Nie będę też tak tych potworów nazywać, nie zasłużyli na takie określenie. 
Cała ta sprawa tkwi w mojej głowie od tamtego dnia. Mam mieszane uczucia. Szczerze? Współczuje tym rodziną, którzy grzebią zmarłych. Współczuję turystą, którzy się tam wtedy znajdowali. Jest mi szkoda rodzin, zmarłych oraz ludzi, którzy tam mieszkają. Przeżyli koszmar i żyją w strachu. Boją się kolejnego ataku. Boją się tak jak pewnie większość z nas. Ja się boję. Boję się, że taka akcja wywoła domino. Parę dni temu Francja, a jutro? Z drugiej strony jestem okropnie zdenerwowana i zła. Wszystko to pokazuje mi tylko jacy ludzie potrafią być źli, okrutni i bezduszni. Wierzę, że tą całą paranoję uda się powstrzymać. Ataki terrorystyczne nie będą miały już miejsca, a cały świat będzie mógł w spokoju funkcjonować. 
Co do tej akcji ze zmienianiem zdjęć profilowych na barwy flagi Francji jest ogromną przesadą. Z mojej strony mogę zaakceptować to, że stadion we Wrocławiu i Pałac Kultury w Warszawie rozbłysnęły kolorami flagi francuskiej. Myślę, że raczej tylko takie "informacje" o naszej solidarności i współczuciu doszły do mieszkańców Francji. Ale czy oni potrzebują współczucia w tym chaosie? Raczej wsparcia i zrozumienia. W takim piekle każdy wie, że współczucie jest niczym i w niczym nie pomoże. 


Zdjęcia nie są mojego wykonania. W następnym tygodniu pojawi się stylizacja z mała niespodzianką. Czekam na wasze odczucia co do ataku Francji. Wypowiedzcie się w tym temacie, jestem strasznie ciekawa waszych reakcji. :) 


You Might Also Like

35 komentarzy

  1. Oj tak.
    Eh, ludzie zachowują się jak zwierzęta :(
    http://fridayp.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też nie potrafię tego pojąć. :c Mam znajomych we Francji i strasznie się o nich boje. :<
    http://momentcatcher00.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tą Francją to naprawde tragedia. nie zapominajmy, że jesteśmy dosyć blisko niej...... Dzisiaj dużo rzeczy może się zdażyć...... Musimy być czujni http://asrealikeme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Tragedia. Też dodałam o tym krótki post na blogu, ale według mnie te francuskie profilówki też są potrzebne. Tym też okazujemy wsparcie.


    ♥świat uczennicy♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Moim zdaniem francuskie profilówki to żenada niektórzy nawet nie wiedzą o co są...
    Obserwuję i liczę na cb :)
    Karlessblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak szczerze to tez się boję. Ostatnio na świecie dzieje się bardzo źle. Nic nie zmierza w dobrym kierunku. A niby jesteśmy cywilizowani...
    http://written-by-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jestem strasznie zniesmaczona. Przyjęcie emigrantów gdziekolwiek było wielkim błędem, mimo, że nie każdy z nich jest wrogo nastawiony do innych państw. Tak przepowiadali tą trzecią wojnę światową i aż się boję, że nadejdzie lecz nie ze strony rosyjskich dział tylko właśnie poprzez emigrantów. Trzeba być dobrej myśli. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja właśnie tak samo najbardziej współczuję rodziną tych osób i turystom którzy przyjechali pozwiedzać.
    Cała akcja jest wielką przesadą. Ludzie są okrutni...

    http://kammage12.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajnie, że poruszyłaś ten temat. Mało blogerów o tym pisze, a ty znalazłaś na to odwagę. Życzę powodzenia.
    http://blogerkapotterka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Moim zdaniem to straszna tragedia.Należy współczuć Francji,równie dobrze to mogło zdarzyć się w Polsce.Wg mnie te flagi na profilowym to przesada.Nie powinno się robić z tego "lansu" przecież Frnacja była w żałobie..
    http://colorss-of-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. To co się stało we Francji to jakis koszmar. Nie moge sobie wyobrazic co czują rodziny tych ludzi.. I nie potrafie tego pojąć co sie tam stał.. ;c

    OdpowiedzUsuń
  12. Od ataku w Paryżu odczuwam ciągły niepokoj. Mieszkam w Angli i obawiam sie ataków tutaj. To co zrobili to zwykłe bestwialstwo, to nie ludzie, to nawet nie zwierzęta, bo nie ma na świecie zwierząt, które zabijały by tylko po to by zabić.
    Bardzo wzruszający teskt

    Pozdrawiam
    http://kobietanaemigracji.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Od ataku w Paryżu odczuwam ciągły niepokoj. Mieszkam w Angli i obawiam sie ataków tutaj. To co zrobili to zwykłe bestwialstwo, to nie ludzie, to nawet nie zwierzęta, bo nie ma na świecie zwierząt, które zabijały by tylko po to by zabić.
    Bardzo wzruszający teskt

    Pozdrawiam
    http://kobietanaemigracji.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie można być obojętnym na takie sytuacje !!!
    Zapraszam do mnie po podobne tematy : http://ernestochene.nstrefa.pl/

    OdpowiedzUsuń
  15. Także pisałam o tym na swoim blogu - boję się tego, co nas czeka, ale takie wydarzenia wzmacniają też naszą solidarność, naszą przyjaźń i nas samych. Najgorsze co może być to obojętność wobec tego co się stało, bowiem kiedy dojdzie do jeszcze większej tragedii - będzie już za późno. A czarny scenariusz jest bardzo prawdopodobny...
    Pozdrawiam cieplutko :)
    Anastazja
    http://anastazja-bloguje.blogspot.com/2015/11/dlaczego-nie-mam-aska.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja sie strasznie boje,martwię się o to co może się stać z całym krajem i nami. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie można być obojętnym na takie sytuacje!
    apprecave.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. super post! nonstopyou.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Pogrążanie się w żałobie nic nie da. Trzeba wdrożyć odpowiednie środki by zapobiegać takim sytuacjom.
    ~ http://bliskiwschodslonca.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Atak w Paryżu był dokładnie przemyślany
    Na pewno ci którzy to zrobili nie są ludźmi

    Zapraszam do siebie
    http://cherryochyya.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. To jest jeden wielki koszmar. Zabijają niewinnych ludzi, mają swoją głupią wiarę... A co najgorsze już zapowiadają następne zamachy! Bardzo się boję..
    http://xfromtheotherside.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Super Post ! http://fromagvenking.blogspot.com/ Zapraszam !
    Obs/obs
    Kom/kom

    OdpowiedzUsuń
  23. To nieprawdopodobne to się dzieje na świecie. Byłam w Paryżu kilka razy i nawet się wybierałam jeszcze przed świętami, ale jestem zmuszona zrezygnować z wycieczki...

    NOWY POST! Zapraszam!
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  24. To co się stało we Francji poruszyło serca wielu ludzi, na prawde nie rozumiem jakim potworem można być żeby coś takiego zrobić. eternalrebel55.blogspot.com Pozdrawiam Rebel

    OdpowiedzUsuń
  25. koszmar, lepiej nie myśleć co może stać się dalej. Lecz jak dla mnie wstawianie flagi Francji na zdjęcia profilowe np na fb nie jest zbyt konieczne, ponieważ po katastrofie smoleńskiej nikt flagi Polski nie wstawiał i nie było aż tak wielkiej żałoby jak teraz.

    OdpowiedzUsuń
  26. świetny post! Warto poruszać tego typu tematy

    http://perfekcjonizmx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Agata Jankowska - wszelkie prawa zastrzeżone. Obsługiwane przez usługę Blogger.