W gościnnym poście Rebel: Jak poprawnie tworzyć stronę/bloga

19:39

Hej Kochani :)

Bardzo jest mi miło, że dostałam zaproszenie od Agaty do gościnnego posta na jej bloga.
Może mnie znacie albo może jeszcze nie więc przedstawię się. Jestem Lena, moje artystyczne, twórcze, internetowe pseudo to Rebel. Używam tego podpisu we wszystkich moich działalnościach więc po nim mnie poznacie. Jestem blogerką, studentką, amatorką fotografii oraz redaktorką( pisze dla redakcji internetowej). Na codzień jak już wcześniej wspomniałam studiuje Architekturę informacji więc w dzisiejszym poście chciałabym podzielić się z wami niewielką wiedzą na temat projektowania własnej strony internetowej, w tym bloga. Co prawda dopiero zaczęłam te studia i może mój poziom wiedzy na ten temat nie jest bardzo wysoki, ale zdąrzyłam też już trochę się dowiedzieć, dlatego chce podzielić się z wami tą namiastką wiedzy.
Każdy z nas jest użytkownikiem i codziennie używa internetu do różnych celów, poszukuje różnych ważnych informacji oraz odwiedza ulubione strony/serwisy/portale.
Zawsze na początku nasza uwagę przykuwa kolorystyka danej witryny, która poniekąd również odgrywa ważną role w naszym serwisie internetowym. Ważne by nie odwracała uwagi od innych elementów oraz treści, a przede wszystkim by nie rozpraszała użytkownika w jego poszukiwaniach.
Najistotniejszym i głównym elementem jest układ elementów na stronie oraz niezbędna nawigacja. Użytkownik wchodząc na naszą stronę musi wiedzieć, gdzie i jak czego szukać, dlatego strona powinna być intuicyjna, zaprojektowana tak, by użytkownik mógł wygodnie z niej korzystać. Wyszukiwane elementy przez niego powinny zajmować mu niewiele czasu. Nikt z nas nie lubi przeskakiwać z zakładki na zakładkę, by znaleźć daną rzecz. Jeśli użytkownik nie będzie mógł odnaleźć tego czego szuka przejdzie do innego serwisu, który zagwarantuje mu lepsze zorganizowanie informacji i nie będzie tracił czasu, a my stracimy czytelnika/użytkownika.
Główny element w  większości stron stanowi menu, posiadające podział na pewne kategorie z których składa się nasza strona. W przypadku bloga w menu znajduję się kontakt do nas, nasze innr strony itp. Układ menu zależy od szablonu który sobie wybierzemy, zazwyczaj jest ono wbudowane w górny, główny panel co jest najlepszym rozwiązaniem. Nie kiedy tego nie ma, dlatrgo najlepiej jest żeby znajdowało się ono u góry gdzieś z boku i było widoczne. Menu powinno być konkretne, nie może być natomiast za bardzo rozboduwane, ponieważ może to powodować pewien chaos. Jeśli chodzi o najważniejsze elementy jakie powinny znajdować się na naszych blogach to na pewno będzie to informacja o nas, czytelnik lubi wiedzieć czyjego bloga ma przyjemność oglądać. Ta informacja powinna znajdować się w czołówce. Istotne może być również archiwum z którego możemy przechodzić do starszych postów, wtyczki społecznościowe, Obserwujący. Nie można zatem zaśmiecać bloga zbędnymi elementami które nie służą, a zajmują tylko miejsce. Należy pamiętać żeby stawiać na jakoś, a nie na ilość, minimalizm to podstawa i bardzo się ceni. Każdy blog czy strona powinien lub powinna wyrażać zamysł autora, przeznaczenie oraz tematykę. Z mojego kierunku wiele dowiedziałam się jak ważne są pewne kwestie na stronię i to, że porównując pewne serwisy miedzy sobą można dostrzec różnice jak i błędy. W internetowym jak i blogowym świecie trudno się przebić, ale żeby to zrobić trzeba być najlepszym i podejść do tematu profesjonalnie. Mam nadzieje, że chociaż troche wam pomogłam jako przyszły projektant serwisów internetowych. Mam nadzieję, że z czasem moja wiedza ja ten temat wzrośnie, a ja będę mogła się nią dzielić z wami.
Zapraszam was na mojego bloga: eternalrebel55.blogspot.com oraz blogowego snapa: eternal-rebel
Było mi niezmiernie miło tu gościć :)
Życzę wam wszystkim miłego, spokojnego niedzielnego wieczoru ;)
Pozdrawiam :*
Rebel

You Might Also Like

3 komentarzy

  1. zgadzam się w pełni. Codo menu - ani ubogie, ani bogate moim zdaniem;p
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze mówiąc to z blogiem jest tak jak z ludźmi - co człowiek to inna strona i sposób prowadzenia. W sumie to nie ma takiego idealnego "przepisu" na bloga. Co do menu to ja go nie mam wcale i żyje

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie musi myć schludnie :)
    Pozdrawiam i zapraszam MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń

Agata Jankowska - wszelkie prawa zastrzeżone. Obsługiwane przez usługę Blogger.