Muszę nauczyć się mówić NIE

21:59

W swoim króciutkim życiu zdążyłam już zauważyć, że ludzie mają wiele problemów. Przytłacza ich wyrażanie uczuć, innych przedmioty ścisłe, a moim największym problemem jest mówienie słowa "NIE". Nie chodzi mi już to o odmawianie narkotykom, czy piciu i paleniu. Chodzi mi tu bardziej o to, co spotyka się na co dzień.  W większości przypadków robiłam coś, na co nie miałam ochoty.  Pomagałam ludziom z przymusu, a nie dobrych chęci. Wiele razy poświęcałam swoje plany, aby być przy kimś innym.

Nie potrafiłam odmówić. Bałam się zobaczyć w oczach tych drugich osób zawód, smutek i żal. Choć wiele razy chciałam powiedzieć "nie", to nie dawałam rady. Poczytałam parę artykułów i w jednym z nich znalazłam parę sposobów, które mogą przydać się mi i innym osobą z tymi samymi problemami.

1. Podaj dokładny powód.
To chyba najrozsądniejsze, co można w tej sytuacji zrobić. Oczywiście ważne jest to, że jeśli nie masz ochoty wyjść ze znajomymi do kina, bo po prostu nie masz ochoty iść na ten film, to mówisz prawdę. Nawet jeśli boisz się powiedzieć co sądzisz, boisz się ich reakcji, to pod żadnym pozorem nie mów, że masz pogrzeb psa sąsiada swojej kotki, która wyszła niedawno za mąż za ciotkę Twojej babci. Po tym na 100% się ostro wkurzą.

2. Kompromis jako źródło sukcesu.
Koleżanka chce wyjść do teatru, a Ty nie masz zupełnie na to ochoty? Nic trudnego. Teatr nóg nie dostanie, nagle nie wyjdzie i nie zniknie. Wyjście można zawsze przerzucić na inny dzień. Myślę, że to zadowoliło by obie strony.

3. Ta osoba na pewno Ci pomoże!
Wiele razy ktoś prosi Cię o pomoc w niemiły dla Ciebie termin? Albo po prostu nie chcesz tej osobie pomagać. Zasugeruj kogoś innego, kto na 100% ma w tym czasie czas i Cię wyręczy. Tym sposobem unikniesz rozczarowania rozmówcy.

4. Nie, bo nie.
Poprzednie sposoby zawiodły. Osoby i tak nie rozumieją, że po prostu masz w tym czasie zaplanowane inne rzeczy. Postaw sprawę jasno. Nie i koniec! Mimo wszystko musisz być silny. Obraża się, ale to tylko chwilowe. Jeżeli rzeczywiście masz powód, nie będzie to Twoja wina.









Koszula: H&M (dział męski)
Koszulka: pepco
Buty: 
converse






Jak mi w nowym kolorze włosów?
Na okres wakacji mam przygotowane parę niespodzianek. Możecie więc zaobserwować, aby być na bieżąco! :)

   Znajdź mnie: 
FANPAGE: Feel it!
                INSTAGRAM: nosiemaaq        
        SNAP: nosiemaaq



Planuję zrobić Q&A żebyście mogli mnie bliżej poznać. Prosiłabym w takim razie o zadawanie pytań w komentarzach, lub w wiadomości prywatnej w email siatkareczkaa00@gmail.com

fot. kuzyn: Igor
źródło: http://polki.pl/jak-nauczyc-sie-odmawiac-bez-poczucia-winy,we-dwoje-psychologia-osobowosc-i-emocje-artykul,10084514.html

You Might Also Like

40 komentarzy

  1. Ja osobiście nie umiem mówić ''nie''.. Bardzo boję się, że ktoś mnie nie zrozumie, że ktoś mnie przez to odrzuci.. Kiedyś może było gorzej, bo nie potrafiłam odmówić nikomu, ale teraz z biegiem lat, odmawiam już więcej, jeśli czegoś nie chce.. Mam nadzieje, ze jeszcze troche.. I będę śmiało odmawiać :)


    http://nataliakaczmarek.blogspot.com/ zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja szczerze mówiąc praktycznie nigdy nie mówię ,,nie" a często zdarza się, że czegoś nie chcę. Jednak myślę, że trudno będzie mi się tego oduczyć gdyż nie chce sprawiać innym przykrości.
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i choć jedno pytanko :)
      Co daje Ci pisanie bloga?

      Usuń
  3. Bardzo fajny pomysłowy post !
    W dzisiejszych czasach warto umieć powiedzieć 'Nie', bo ludzie potrafią dobrze wykorzystać człowieka i może faktycznie, pomysły, które podałaś na dole, mogą okazać się bardzo pomocne ;)

    http://personalstyle23.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Też miałem problem z mówieniem nie, ale z czasem samo to przyszło.
    Post bardzo ciekawie się czytało, zdjęcia są również świetne.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie.
    http://maxjestem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł na wpis,miło mi się czytało :)
    Moją radę zawsze jest to aby nie kłamać i tyle!
    Pozdrawiam!♥
    ZAPRASZAM NA BLOGA-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładnie Ci w tych włosach ;) Asertywność to coś bardzo potrzebnego ;)

    http://marysiaofficialblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ładnie wyglądasz w tych włosach. Myślę, że bycie asertywnym to wielka zaleta człowieka. :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  8. Najczęściej używam ostatniego sposobu xd Bardzo fajny post i ładne zdjęcia!
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Asertywność to bardzo ważna umiejętność. Jakoś daję sobie radę, chociaż kiedyś też miałam z tym problem, ale od kiedy zdobyłam trochę więcej pewności siebie i przestałam się zamartwiać tym, że ktoś mnie znienawidzi, tylko dla tego nie chciałam dla kogoś zrobić jakieś małej głupotki.
    PYTANIE: Jakiego typu filmy najbardziej lubisz oglądać? I dlaczego?
    Pozdro.
    https://dziennikidestiny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny post . Dużo ludzi , a w tym ja ma problem ze słowem Nie każdy boi się konsekwencji jaka będzie miała miejsce bo nie zawsze może być ona pozytywnie odebrana , a rodzica żeby powiedzieć Nie to naprawdę wyczyn jak dla mnie ☺.
    http:// lovefashionandphoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ładny kolor włosów :) Warto mówić nie, umieć postawić na swoim, kiedyś tego nie potrafiłam, jednak z biegiem lat nauczyłam się że nie warto poświęcać wiele dla innych ludzi, tym bardziej gdy oni nie poświęciliby niczego dla nas :) Trzeba zachować we wszystkim rozsądek, pozdrawiam Darin Kr blog.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pasują Ci jasne włosy :)

    Co do mówienia "nie"... Jestem raczej asertywną osobą i trudno cokolwiek na mnie wymusić, ale jeśli chodzi o odmówienie np. pomocy to tu zaczynają się schody. Jeśli chodzi o znajomych, przyjaciół to nie jest to taki meega problem (chociaż czasami mam nawet problem odmówić dziewczynie z ulotkami), ale rodzina to co innego. Moi bliscy wiele razy mi pomagali i jest mi głupio odmówić im... Ale cóż czasami trzeba. Pozdrawaim ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ładny pobór włosów *-*
    A co do mówienia "nie"
    Ja osobiście kiedy nie mam na coś ochoty to poprostu to mówię. Nigdy nie miałam z tym problemów. Moi przyjaciele to rozumieją.Rodzice tez wiedzą że mam na przykład iść do kina to nie powiedzą mi zaraz że mam jechać do babci.
    Świetny post
    Pozdrawiam
    Love-styl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

  14. Pytania do Q&A:
    Dlaczego założyłaś bloga?
    Czym się inspirujesz?
    Ile czasu zajmuje Ci pisanie posta?
    kinga-wajman.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. wow, post super napisany- widać, że wiesz o czym się wypowiadasz :) zdjęcia świetne, masz cudowne włosy!! będę tu zaglądać, zapraszam do siebie www.julliexy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. ładne zdjęcia :)
    Ja obserwuję twój blog, ponieważ jest naprawdę świetny i zapraszam do mojego bloga -> http://beansjolanta-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Co Ciebie natchnęło do pisania bloga? :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Spodobał mi się twój blog, masz talent do pisania, pozdrawiam:)
    https://patrycjapiluch96.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Super post ! świetne rady dla osób które maja problemy z odmawianiem :D
    Zapraszam ----> http://blondbme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawy wpis. Pozdrawiam. :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny wpis :) Obserwuję! :) + bardzo ładne zdjęcia :) / https://marcelinakornelia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Czytając ten wpis zauważyłam, że jestem Twoim całkowitym przeciwieństwem. Nigdy nie powstrzymywałam się od powiedzenia "NIE" jeśli nie miałam na coś ochoty, ale jeśli i Ty to zrozumiałaś, to uwierz, że teraz już będzie z górki. Trzeba być pewną siebie :)

    http://flawlessgold.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Super kolor 😘
    Zapraszam do mnie. Dzisiaj zaczęłam ☺
    http://afraidblog.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  24. Musze przyznać, że podałaś naprawdę świetne sposoby na odmawianie :D
    Wykorzystam je gdy nie będę chciała gdzieś jechać :D W tych włosach wyglądasz świetnie lepiej niż wczesniej :D Super zdjecia i mega stylizacja :D Pytania do q&a
    1. jakie sa twoje kontakty z rodzicami
    2. jakie sa twoje kontakty z rodzenstwem
    3. co planujesz robic w wakacje
    4. jakiej muzyki sluchasz
    pozdro :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Wstyd się przyznać, ale nie znam chyba bardziej "nieasertywnej" osoby niż ja, czas najwyższy w końcu nauczyć się mówić NIE, bo niedługo z pewnością się na tym przejadę :/ Długa droga przede mną, ale mam nadzieję, że tym razem zakończy się sukcesem. Może dzięki twoim radom pójdzie łatwiej!
    + bardzo ładna koszula :D
    nathvalie

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja bardzo rzadko kiedy odmawiam, bo też nie umiem. A najbardziej wkurza mnie jak ktoś nie powie wprost ,że na przykład nie wyjdzie BO MU SIĘ NIE CHCE tylko zmyśla dziwne powody. Lubię jak ktoś mówi prost co jak i dlaczego. Szczerość przede wszystkim !
    ba3wa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. My musimy nauczyć się mówić nie w wielu sytuacjach. Często ulegamy, a potem kończy się to źle :/ Bardzo mądrze rozważyłaś ten temat :) BRAWO! Koszule masz cudowną ;3 Genialny wpis. Pozdrawiamy i ślemy buziole :*

    OdpowiedzUsuń
  28. Wpadłem na tego bloga przypadkowo heh i się nie zawiodlem
    piszesz naprawde bardzo madrze i w stu procentach moge sie z toba zgodzic w dodatku jestes dosyc ladna dziewczyna nie jak wiekszosc tych blogerek wszsytskie takie tapety i jeszcze wieszaki na ubrania u ciebie sa ksztalty super :)
    i mam pytania do QA pierwszym z nich bedzie oczywiscie czy masz chopaka a drugim czy jakies zwierze a jak tak to daj zdjecia heh

    OdpowiedzUsuń
  29. sama mam podobny problem, jestem zbyt miła(?) i po prostu nie potrafię powiedzieć nie. Ulegam presji, dbam o wszystkich tylko nie o siebie, a to już zupełnie nie zdrowe. Swego czasu nawet napisałam o tym post. Świetnie rozwinęłaś temat i bardzo mądrze piszesz;)
    Pozdrawiam
    typicalgr.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Fajny rzeczowy post wnoszący coś wartościowego do życia Twoich czytelników również do mojego , bardzo ładny kolor włosów . Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Będąc młodszą, nie umiałam odmawiać, zawsze poświęcałam siebie dla innych, często nie dostając nic w zamian. Od kilku lat odmawiam. po prostu, mam swoje życie, swoje sprawy, nie jestem dobrą samarytanką, jestem człowiekiem. Ot, co.

    OdpowiedzUsuń
  32. Mi ciężko jest odmówić komuś, bo nie chcę tej osoby zawieźć. Często rezygnowałam ze swoich planów by komuś pomóc i to było ogromnym błędem, bo nie byłam przez to szczęśliwa.
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  33. To wcale nie jest złe, jeśli nie umiesz powiedzieć 'nie', w jednym przypadku wykazujesz się, że jesteś dobrym człowiekiem i nie chcesz skrzywdzić innych ale w przypadku drugim ludzie mogą to wykorzystywać. Po prostu musisz być rozsądna i rozporządzać wybory.

    OdpowiedzUsuń
  34. piękne zdjęcia :)
    W WOLNEJ CHWILI ZAPRASZAM DO MNIE :)

    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  35. Masz bardzo ładny kolor włosów ;D

    Pozdrawiam ! :* Moszovska

    OdpowiedzUsuń
  36. ŚWietnie do ciebie pasuje! bardzo łądne zdjęcia i czekam na nowości na bloggu :*
    ---
    http://styluliczny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo często mowie NIE
    Nie boje sie tego powiedzieć to jest moim plusem.
    Nie daje sie wykorzystywać :)
    Www.szerily.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Tak, racja. Trzeba, a raczej powinno się nauczyć asertywności. Nie jest to wrodzona zdolność do mówienia "nie". Przeważnie tego uczymy się w procesie socjalizacji. Od najmłodszych lat obserwujemy już swoich rodziców, swoje najbliższe otoczenie i to, jak reagują w konkretnych sytuacjach. Mówienie "nie" pokazuje, że szanujemy siebie i swój czas. Najlepszą opcją dla mnie jest czwarta - nie, bo nie. Nie muszę się nikomu tłumaczyć dlaczego taki jest mój wybór.

    OdpowiedzUsuń

Agata Jankowska - wszelkie prawa zastrzeżone. Obsługiwane przez usługę Blogger.