Make yourself

17:12

Make yourself - Smażony Ser + LBA

Będąc w Skalnym Mieście jadłam proste do zrobienia, ale za to dosyć kaloryczne danie. Jeżeli jesteś zwolennikiem potraw z dużą ilością sera to przygotuj SMAŻONY SER! Na pewno nie pożałujesz! :)




Składniki:

  • Ser typu Edamski
  • Jajko
  • Bułka tarta
  • Przyprawa do pizzy 
  • Sól
  • Pieprz

Przekrój ser na dwie różne części. 


Roztrzep jajka, zanurz ser po czym obłóż go dokładnie bułką tartą. W innych typowo czeskich przepisach używa się jeszcze mąki do panierowania, ale (przynajmniej w moim przypadku) jest to zbędne. 
Takim małym sekretem jest to, aby czynność panierowania powtórzyć trzykrotnie. 
Z serem jednak obchodź się ostrożnie i delikatnie, aby nie uszkodzić wcześniej nałożonej warstwy paniery. 


Wcześniej zagrzej olej. Poczekaj, aż się mocno zagrzeje. Smażony ser się nie uda, jeśli olej nie będzie wystarczająco nagrzany! 
Gdy olej jest naprawdę wystarczająco nagrzany, czas na naszego smażaka. Kładziemy go delikatnie na oleju i zmniejszamy płomień pilnując, aby ser nam się nie przypalił. Gdy bułka się zarumieni, przewracamy na drugą stronę.
Usmażony ser kładziemy na papierowy ręcznik w celu odsączenia tłuszczu. 


To danie powinno podawać się z frytkami, ale moim zdaniem i bez nich jest bardzo kaloryczne. ;) 

Polecam sos czosnkowy bądź tatarski. 

Mam nadzieję, że wam będzie smakował! ;)




Moje drugie Liebster Blog Awards...! :)

Po raz drugi mój blog został powołany do tego cudownego wyróżnienia, tym razem przez Wiolę z  <KLIK> za co jej naprawdę serdecznie dziękuję!
Kolejny raz ktoś mnie zauważył i docenił moje staranie i poświęcenie. To jest serio super uczucie! :)
O co chodzi w tej zabawie macie wyjaśnione w poprzednim moim poście <KLIK>, a teraz nie czekając już na nic zaczynam odpowiadać! 

1. Wyjawiłaś swój sekret?
Tak. Nie pierwszy i nie ostatni raz. W większej części tego żałuję. 

2. Jak masz na drugie imię?
Krystyna. Po ŚP. babci, ze strony mamy.

3. Dlaczego założyłaś bloga?
Internet to miejsce, w którym każdy może zamieścić coś innego, coś swojego. Opowiedzieć swoją historię, podzielić się swoimi planami, marzeniami. Ja również postanowiłam z tego skorzystać... :) 

4. Twoje ulubione stronki internetowe?

5. Jakie masz uzależnienia?
Jak każdy człowiek jestem uzależniona od tlenu. Moim uzależnieniem jest rozmowa z Michałem i on sam. Mogę przyznać, uzależniłam się też od bloga. 

6. Imię Twojej przyjaciółki/przyjaciela?
Od 5 miesięcy nie mam znajomych, przyjaciół tym bardziej.
Ale myślę, że mogę Natalię uznać za taką lepszą koleżankę. Odzywamy się do siebie dosyć często mimo tego, że mieszka w Anglii...:)
Pamiętając oczywiście o Kamilu, który też mieszka parę tysięcy km ode mnie, ale staramy się od pewnego czasu odnowić kontakt. Tak samo z Radkiem...
Mój chłopak jednak służy mi również jako przyjaciel...:D 

7. Jesteś zakochana? 
Zakochana byłam jakoś w styczniu. Teraz już mogę przyznać, że ewidentnie kogoś kocham. :)
Tak, to jest różnica. Zupełnie inny stan emocjonalny. 

8. Najbardziej szalona rzecz, jaką zrobiłaś to...?
Dużo tego było. Myślę, że jednak ostatnie wypłynięcie wpław po piłkę plażową na środek jeziora Białego, które ma 5 metrów głębokości + warstwę roślinną było szalone i niebezpieczne. Za duży sentyment do piłki od siatkówki. 

9. Posiadasz jakieś zwierzątko domowe? 
Kota i rybki. :) 

10. Ulubiony serial?
Nie oglądam zbytnio telewizji, a tym bardziej seriali. Chociaż z mamą ostatnio oglądałam "Wspaniałe Stulecie" i muszę przyznać, że było spoko. :) 

11. Jakbyś opisała  swój styl?
Ubioru? Jeśli o to chodzi, to Swag'erka, a dawniej byłam Skate. 


Pytania dla was: 

1. Jaką cechę uważasz u siebie za najbardziej denerwującą?
2. Czy poznałaś/eś kogoś interesującego poprzez bloga?
3. Jak myślisz, jakim byłabyś/byś smerfem? Dlaczego właśnie takim? 
4. Jakie masz zajęcia, prócz prowadzenia bloga?
5. Jaką myślą przewodnią kierujesz się w życiu?
6. Twój złoty środek na nerwy?
7. Ulubiona przekąska do filmu?
8. Jakie miejsce marzy Ci się, aby odwiedzić?
9. Do jakiego filmu wracasz wielokrotnie i dlaczego?
10. Co sprawia Ci największą satysfakcję, a co zawód? Dlaczego?
11. Kawa jest dla Ciebie zbędna w codziennym funkcjonowaniu, czy jest wręcz przeciwnie? 

A na pytania odpowiedzą:

1. Patrycja z <KLIK>
2. Sandra z <KLIK>
3. Szesnastolatka z <KLIK>
4. Afrodyta z <KLIK>
5. Kaja z <KLIK>
6. Daria z <KLIK>
7. Justyna z <KLIK>
8. Zuza z <KLIK>
9. Magda z  <KLIK>
10. Gabriela z <KLIK>
ORAZ...
11. Każdy z was kto chce, może poczęstować się pytankami. Przecież jest tyle cudownych blogów, których jeszcze nie odkryłam, a bardzo bym chciała! 


Podawajcie swoje odpowiedzi w komentarzach! :) 



You Might Also Like

5 komentarzy

  1. mega :)
    zapraszam:http://kmurawskaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny blog , czekam na kolejne posty ;)

    http://hasztagowskiemysli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmm ,interesujące :D :)

    Sprawdźmy to !! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo kreatywne ! super , oby tak dalej !

    OdpowiedzUsuń
  5. Wykonałam tag, zapraszam do przeczytania :)

    https://iscnacalosc.wordpress.com/2015/08/21/liebster-blog-award/

    OdpowiedzUsuń

Agata Jankowska - wszelkie prawa zastrzeżone. Obsługiwane przez usługę Blogger.